zijn volkstuinen wel of niet voor publiek toegankelijk

Geen passende categorie gevonden hieronder?
Plaats hier je bericht.

zijn volkstuinen wel of niet voor publiek toegankelijk

Berichtdoor gabriella op do 07 apr 2011, 19:07

Het bedrijf waarvoor ik werk is gevestigd nabij station Sloterdijk. Tijdens de middagpauze maak ik iedere dag een wandeling in de omgeving.
Vanaf april wandel ik dan vaak door de volkstuinen in het Westerpark. Zeker in het voorjaar is dat erg prettig. Er zijn daar twee volkstuinparken die tegen elkaar aan liggen : Sloterdijk en Nut en Genoegen. Tot vorig jaar kon ik een half jaar lang vrijelijk over de volkstuinparken wandelen. Vorig jaar veranderde dat. Het hek van Sloterdijk was vanaf 1 april gewoon geopend. Maar het hek van Nut en Genoegen was bijna de gehele maand april gesloten. Het tussenhek was wel open, je kon er binnendoor wel in maar via de normale uitgang niet meer uit.
Ik heb de volkstuin gevraagd wat er aan de hand was maar ik kreeg geen reactie. Nadat er een klacht bij het stadsdeel was ingediend gingen de hekken van Nut en Genoegen weer open. Maar ook dit jaar zit het hek weer potdicht. Sloterdijk is zoals gewoonlijk geopend. Het tussenhek is dit keer dicht.
Ik vraag mij nu af hoe dit bij andere volkstuinverenigingen gaat. Wie heeft hier ervaring mee?
Gabriella
gabriella

Re: zijn volkstuinen wel of niet voor publiek toegankelijk

Berichtdoor Rondfietser op zo 10 apr 2011, 01:30

Hoi Gabriƫlle,
Ja 't kan even duren voordat je hier antwoord krijgt. ('t VolkstuinForum is nog niet zo gepromoot onder de volkstuinders.)

Hoe dan ook, op de website van Nut & Genoegen staat idd te lezen dat de maand april het hek nog gesloten zal zijn.
Zie: Nut & Genoegen onder "Nieuws 1".

Waarom dat is... Ik kan me zo voorstellen dat dit is vanwege de toegenome criminaliteit. (koperdieven)
En wellicht zijn er in april nog niet zoveel mensen aanwezig, dus dan is dit EEN oplossing.
Als ik meer weet, dan reageer ik wel weer..

Jeroen
Afbeelding Mijn Volkstuincomplex: Eigen Hof
Rondfietser
Moderator

Re: zijn volkstuinen wel of niet voor publiek toegankelijk

Berichtdoor Rondfietser op zo 10 apr 2011, 01:34

Oh, om nog even je vraag te beantwoorden:
JA, volkstuinen zijn (van 01 april tot 01 oktober) geopend voor publiek.
De gemeente stelt dat Volkstuinparken een publieke functie moeten hebben.

MAAR het kan natuurlijk zijn dat daar een afspraak bestaat met het Stadsdeel vanwege die criminaliteits kwestie.
Afbeelding Mijn Volkstuincomplex: Eigen Hof
Rondfietser
Moderator

Keer terug naar Algemeen