Pas huisje gekocht

Alle dag gebeurtenissen

Pas huisje gekocht

Berichtdoor artgrrl op wo 17 sep 2014, 09:28

Hallo allemaal, afgelopen zaterdag hebben mijn man en ik een huisje gekocht op Eigen Hof Amsterdam (Sloten) en zitten vol plannen wat we met het huisje en tuin willen gaan doen! De lijst wordt langer en langer en we hebben nog geeneens de sleutel... Voor een aantal dingen (zoals huisje verven) gaan we deze week toestemming aanvragen en hopelijk krijgen we dit weekend de sleutel en kunnen bijvoorbeeld beginnen met het maaien van gras en wegknippen van dode takken. De afgelopen weken heb ik hier al het een en ander gelezen en kom vast nog wel regelmatig terug. Iedereen zit vast en zeker met dit weer op de tuin zonder internetaansluiting dus ik verwacht pas volgende maand meer activiteit...

Groet, Hannah
Mijn Volkstuincomplex: Eigen Hof
artgrrl

Re: Pas huisje gekocht

Berichtdoor Rondfietser op wo 17 sep 2014, 23:57

Hallo Hannah,

Welkom hier op het forum.
Leuk dat je meteen al her en der wat berichten hebt gepost.
Ik zie dat je ook aangeeft dat je op Eigen Hof zit (in het Onderschrift van je berichten). Goed, dan kan je nu ook het aparte forum van Eigen Hof op de Voorpagina zien.
Zie Mededeling: viewtopic.php?p=217#p217

Lees en schrijf ze!
Afbeelding Mijn Volkstuincomplex: Eigen Hof
Rondfietser
Moderator

Re: Pas huisje gekocht

Berichtdoor Rondfietser op zo 21 sep 2014, 00:04

Wat betreft het verven van je huisje, check dit bericht 'ns:
GEEN film vormende coating

Wel zie ik dat ik daar verwijs naar wel hele dure oliesoorten (zie opmerking van ~Mip~)
Zelf werk ik heel graag gewoon met ouderwetse Lijnzaagolie ("gekookte" voor een snellere droogtijd).
Prijs 6.50 รก 7.50 per liter in de winkel.. Bijv.
De dichts bijzijnde IJzerwarenwinkel (in Badhoevedorp)
Maar op Internet kan dat zakken tot 5.00 per liter.

Echt, tenzij het in het begin heel goed is aangepakt (ondergrond is alles), wil je eigenlijk geen "film vormende coating" die kan gaan bladeren. Dat hele dubieuze principe..: Je brengt iets op. Dat bladdert eraf en dan mag je weer overnieuw beginnen. En dat steeds weer. Bij olie heb je dat niet. Daarmee werk je slechts bij.
Afbeelding Mijn Volkstuincomplex: Eigen Hof
Rondfietser
Moderator

Keer terug naar Vertellingen