Hulp aangeboden /ervaren tuinder gezocht (Amsterdam Oost)

Niet iedereen kan het alleen.
Wat kunnen we voor elkaar doen?
"People who need people, are the luckiest people in the world.", zegt het liedje

Hulp aangeboden /ervaren tuinder gezocht (Amsterdam Oost)

Berichtdoor Hanneke op do 17 jun 2010, 09:43

Goedendag,
Ik heb me vandaag ingeschreven als aspirant-lid van de Bond van Volkstuinders en 10 juli as zal ik me bij Klein Danzig inschrijven. Het zal dus nog wel even duren voordat ik mijn eigen tuin heb.
Tot die tijd zou ik al heel gelukkig zijn met een andere invulling van mijn tuinierbehoefte. Want ik kan maar een klein beetje tuinieren en wil dit graag beter leren van een ervaren tuinman/vrouw. De tuinierervaring die ik (Amsterdamse dertiger, opgegroeid op driehoog in De Pijp) heb, bestaat uit schooltuinen en een beetje helpen op de volkstuin van mijn ouders (Linneaus in Driemond). Toen mijn ouders hun tuin weg moesten doen vanwege hun gezondheid, was ik nog te jong en te druk met studie om het van hen over te nemen. Nu, een paar jaar later, ondertussen met gezin in een appartement in de Watergraafsmeer, mis ik het tuinieren steeds meer. Vandaag mijn plan:
Ik bied mijzelf aan als vrijwillige hulp voor ervaren (oudere?) tuinders.
Twee vliegen in één klap: ik kan met mijn vingers in de aarde en ik leer van een ervaren tuinder hoe ik een tuin op een natuurvriendelijke wijze tot bloei breng én de ervaren tuinder heeft een extra hand in de tuin en kan zijn/haar kennis overdragen. Ik zou dan 1 à 2 keer in de week komen, en zou ook graag af en toe mijn oudste dochter (7) mee willen nemen zodat ook zij wat meer kan leren over de natuur. Dit alles uiteraard in overleg.
Kent u/ Bent u een sociaal ingestelde, natuurvriendelijke, ervaren tuinder met een tuin in (de buurt van) de Watergraafsmeer Amsterdam Oost die dit ook een goed idee vindt?
Ik ben bereikbaar op hvroegindeweijATzonnet.nl
Hanneke

Keer terug naar Klussen & Diensten