huisje opkrikken en nieuwe balken

Inrichting, Techniek en Bouw
van/op de tuin.

huisje opkrikken en nieuwe balken

Berichtdoor Merel op za 17 okt 2009, 11:45

Hallo!
Mijn huisje moet worden opgekrikt - en zeker één van de balken daaronder is erg verrot en moet waarschijnlijk worden vervangen. Heeft iemand ervaring daarmee? Waar koop ik het beste nieuwe balken? Is opkrikken en nieuwe balken daaronder een all-in-one gebeuren? Hoe duur is dit? Vast bedankt, Merel
Merel

Re: huisje opkrikken en nieuwe balken

Berichtdoor Menno op zo 18 okt 2009, 15:50

Hallo Merel,

Hebben ze bij jou op het tuinpark geen mensen die dat soort klussen doen ?

Hier in elk geval hoe zoiets in het werk gaat:
Om te zorgen dat het huisje niet uit ze voegen wordt gedrukt tijdens het krikken gebruik je op 3 hoeken van het huisje 3 krikken (liefs tegelijkertijd bediend door 3 personen of je moet het wel in hele kleine stukje tegelijk doen. Dat is veel heen en weer lopen van hoek naar hoek ).
Als het huisje eenmaal op voldoende hoogte is (om de balken te kunnen verwijderen/plaatsen), kan je de krikken tijdelijk vervangen door iets anders (tegels, blokken hout, as-steunen o.i.d.) dat het huisje op hoogte houdt.
Zo is het dus niet een all-in-one gebeuren qua tijd als je dat bedoelde. Het hoeft dus niet allemaal tegelijker tijd.

Wat de prijs betreft: .. van zomaar een houthandelaar: 3.30 euro per meter voor een balk van 7.5 bij 22 cm (tweede hands).
Zie: http://www.marktplaza.nl/winkel.php?shop_nr=340167

Sucses, Menno
Menno

Berichtdoor Menno op zo 18 okt 2009, 15:53

twee krikken op twee hoeken kan ook.
Er was een reden voor die 3 krikken, maar dat is alleen in een speciaal geval, maar daar kan ik nu even niet op komen.
Menno
Menno

Berichtdoor Merel op zo 18 okt 2009, 16:09

Erg bedankt voor je reactie! Ik zie dat de balken dus niet duur zijn. Denk wel dat het vervangen ervan prijzig is, of niet? En als de balken erg verrot zijn, zou het ook al in de vloer kunnen zitten. Hebben daar veel tuinders mee te maken? Groet, Merel
Merel

Berichtdoor Menno op zo 18 okt 2009, 16:44

Een goed begin is eventuele vloerbdekking van de vloer te verwijderen, dan kan je al meer zien.
Een balk kan verrot zijn zonder dat de vloerplanken zijn aangetast.

Wat het vervangen zelf betreft: Bij ons zijn daar deze mannen die altijd dit soort klussen doen en rekenen iets van 15.-- per uur of 100.-- voor de hele klus inclusief de prijs en het halen van de balken.
Maar voor het zelfde geld biedt een aardige buurman zich aan voor de klus, waarbij jij dan zorgt voor wat mankracht uit je familie ofzo.

Even rondvragen dus bij de mensen die al wat langer thuis zijn op het tuinpark. Een ideaal moment is natuurlijk tijdens het algemeen werk waarbij je de andere mensen van het tuinpark ontmoet. Tenminste, ik neem aan dat jullie ook zoiets hebben als "Algemeen werk" waarbij tuinders zoveel uur per jaar moeten vervullen voor de onderhoud van het park.

Zoek ze en vind ze,
Menno
Menno

Keer terug naar Praktisch