Nieuwe Statuten & Reglementen

Gemeente Amsterdam, BvV, AVVN e.d.,
Beleid & Beheer,
Statuten, Verzekering enz.

Nieuwe Statuten & Reglementen

Berichtdoor Rondfietser op ma 19 mei 2008, 15:32

"De Bond van Volkstuinders"... Voor sommige lijkt "de Bond" ver weg als een soort van overkoepeld orgaan van de volkstuincomplexen, MAAR de Bond IS UW VERENIGING waar U lid van bent. Het Volksttuincomplex waarop u een tuin heeft is (slechts) een afdeling van UW vereniging.

Nu is er vanalles gaande in de Bond. Dat is algemeen gesteld, maar ook werkelijk NU !

Er zijn Nieuwe Statuten & Reglementen opgesteld:

In de VroegOp van maart 2008 (.pdf (2,5 Mb)) staat het volgende te lezen in het stukje "van de voorzitter" op blz. 4:
.. maar is er hard gewerkt aan het herzien van de statuten en reglementen. Deze zijn nu in concept klaar om eerst met de afdelingsbestuurders besproken te worden en later in het jaar met de leden.

Heel kritisch heeft de werkgroep mandaten naar de statuten en reglementen gekeken en hebben ze hun visie gegeven. Het is nu tijd om in de openbaarheid te treden zodat een ieder zijn mening kan geven.

Ik wilde uw aandacht vestigen op de vet-gedrukte tekst. "later in het jaar" kan dus ook pas in december zijn.

Krap tijd:
De regeling omtrent goed- en afkeuring van nieuwe statuten & reglementen is nu zo geregeld dat men een vrij ingewikkeld proces moet doorlopen en met hele kleine tijdmarges te maken heeft voor het indienen van bezwaren.
En natuurlijk, dat is waarschijnlijk gedaan om de uiteindelijke grote bondsvergadering met de leden, waarin dit soort beslissingen genomen worden, "soepel" te laten verlopen en niet gestremd wordt door allerlei ondoordachte vragen en commentaar van slecht voorbereidde aanwezige leden.

Voorbereiding:
MAAR dan, hoe kan je goed voorbereid zijn als je niet iets bijtijdig kan inlezen ?
Het is daarom dat ik u graag attent maak op onderstaande:

Een beoordeling:
Het bestuur van Volkstuincomplex Ons Buiten heeft al e.e.a. uitgelicht op haar site: Lees hun Toelichting

M.v.g.,
Jeroen
Afbeelding Mijn Volkstuincomplex: Eigen Hof
Rondfietser
Moderator

Keer terug naar Beleid